اتعرف على أفضل 24 فيلا للأفراح والمناسبات في مصر

كتير من العرسان في الفترة الأخيرة بقو يدورا على فيلا للايجار اليومي علشان يعملو فيها فرحهم ودة لأنها بتقدم معظم الخدمات اللي موجودة في الفنادق الكبيرة وفي نفس الوقت أسعارها بتكون أقل بكتييير. وعلشان نختصر من عليك وعلى عروستك الوقت والمجهود، بروبرتي فايندر عملتلك قائمة بأرقى فلل للافراح اللي ممكن تقضي فيهم يوم جميل وميتنسيش، وفي مختلف الأماكن في مصر. يعني سواء كنت ساكن في محافظة القاهرة أو الجيزة، هتلاقي فيلا تعمل فيها فرحك قريبة منك وبالأسعار اللي بتتمناها.

أفضلفلل للايجار للافراح:

العبور

فيلا محمد جبر: ودي من أوائل الفيلات اللي اتعملت للحفلات والأفراح بجمعية أحمد عرابي في العبور، وفيها حديقتين، الأولى: بتضم حمام سباحة ومطبخ وحمامات، وتسع من 100 – 250 فرد، والثانية: بتضم حمامات وقاعة صغيرة ومطبخ وحمام سباحة صغير. المكان دة بيكون مناسب للناس اللي بتدور علىفيلا للافراح بأسعار قليلة. أما بالنسبة لإيجار المكان، فهو بيكون في حدود 3500 جنيه.

فيلا دايموند للافراح بالعبور: ودي من الاختيارات المميزة لكل اللي بيدور على فيلا للافراح بالعبور لأنها مجهزة بالديكورات والكوشة، وفيها غرفة مجهزة للعريس والعروسة بأسعار معقولة، دة غير أنها تسع أكثر من 500 فرد، وبالتالي هتعرف تعزم كل أهلك وحبايبك. السعر ل 100 فرد بيبدأ من 26.000 جنيه للسيت منيو (Set Menue) أما بالنسبة للبوفيه فسعره بيبدأ من 30.500 جنيه ل 100 فرد.

فيلا دايموند بالعبور للايجار

فيلا بول أند مور: ودي من الاختيارات الرائعة برده للي بيدورا على فيلا عرابى للافراح بالعبور لأنها بتتميز بمساحتها الواسعة وتصميماتها المميزة، دة غير ان فيها حديقة وحمام سباحة، ومجهزة بكافة الاعدادات ولوازم الصوت والضوء، ايجار المكان بيكون في حدود 8000 جنيه وأسعار الأفراح بتبدأ من 20.000 جنيه وممكن توصل ل 100.000 جنيه.

فيلا بول اند مور للأفراح بالعبور

فيلا العزبة: ودي من أوائل الفيلات اللي اتعملت للأفراح بمدينة العبور وفيها كل الخدمات اللي بيدور عليها العروسة والعريس زي التورتة والبوفيه والضيافة والكوشة والقهوة وبأسعار خيالية. ايجار المكان هناك ب 3500 جنيه بس وبالخدمات كلها بيوصل ل 10.000 جنيه يعني مفيش أحلى من كدة! 

فيلا سى لا فى العبور: الفيلا مناسبة جدا للأفراح، فيها حمام سباحة كبيرة وجنينة، وأوضة للعروسة، وتسع أكتر من 500 فرد. ايجار الفيلا بيكون في حدود 4000 جنيه.

مدينة 6 اكتوبر

فيلا دريم: ودي من أكتر الفيلات اللي عليها طلب بين كل اللي بيدورا على فيلا للايجار للافراح لأنها تحفة، دة غير أنها تابعة لشركة فل سيت اب ودي من أكتر الشركات المتخصصة في تنظيم الحفلات والمناسبات وبتقدملك أعلى جودة من الخدمات علشان تقضي أحلى ليلة في عمرك، والتنفيذ دايما بيكون بدقة وتحت اشراف ادارة منظمة. فيلا دريم مكانها في “الحزام الأخضر” بمدينة 6 اكتوبر جنب ميدان جهينة. ايجار المكان هناك بيكون في حدود 7000 جنيه.

فيلا الياسمين: وبتتميز بموقعها الاستراتيجي بمنتجع ايست دريم على طريق مصر اسكندرية الصحراوي بعيد عن الدوشة والزحمة، مكونة من غرفة و2 حمام ومطبخ أمريكي وحديقة كبيرة بتمتد على 4500 متر، ده غير الحديقة الخلفية علشان تشيل أكبر عدد من الأفراد والمعازيم. مش كدة وبس، الفيلا بتضم حمام سباحة وجراج خاص وبحيرة كبيرة وملعب كرة خماسي كمان. ايجار الفيلا بيكون في حدود 2000 جنيه للأيام العادية وفي الاجازات بيكون في حدود 2500 جنيه. وفي اكستنشن خاص هيتعمل لكل الناس اللي بتدور على فيلا للايجار للافراح بالشيخ زايد هيتم افتتاحه من شهر 4 من 2018 لكن الأسعار لسة متحددتش.

فيلا الياسمين 6 اكتوبر للايجار

فيلا البحيرة: موجودة بجوار فندق هيلتون في السادس من اكتوبر، واتسمت بالاسم دة لأنه فيها أكبر بحيرة طبيعية في مصر، دة غير ان فيها أكبر جاردن لاقامة الأفراح، علشان كدة بيفضلها كل الناس اللي بتدور على فيلا للايجار للافراح 6 اكتوبر. ايجار المكان هناك بيكون في حدود 15.000 جنيه بس والأفراح بتبدأ من 14.000 جنيه.

فيلا البحيرة بأكتوبر للأفراح والمناسبات

القاهرة الجديدة

ذا ريزورت فيلا: ودي من أرقى وأشهر الفيلات في القاهرة الجديدة، تقع على بعد 15 دقيقة من داون تاون مول وكايرو فستيفال سيتي مول. وبسبب موقعها الاستراتيجي، فهي بتجذب كل اللي بيدور على فلل للايجار للافراح بالتجمع الخامس. الفيلا بتتميز بتصميمها الهندسي الرائع، وفيها منطقة للجلوس وحمام سباحة وحديقة خاصة وجراجات خاصة. دة غير انها بتضم مطبخ مجهز بثلاجة وميكروويف والة لصنع قهوة الاسبريسو.

فيلا الباشا: الفيلا دي موجودة بطريق السويس الكيلو 34، أمام مدينتي، المستقبل. وتعتبر من أجمل الأماكن المفتوحة اللي ممكن تعملي فيها فرحك وبشكل جديد ومميز لأنه بيجمع ما بين الأناقة والذوق الراقي، وبسيط في نفس الوقت. اسعار فيلا للافراح بالباشا بتبدأ من 12.700 جنيه وبتوصل ل 20.000 جنيه ل 100 فرد.

فيلا ريمبو: الفيلا دي موجودة في طريق السويس – أمام مدينتي وأحلى حاجة فيها أنها معزولة عن العالم الخارجي، وتقدري تستمتعي بفرحك في أي وقت من اليوم بدون قيود، ودي ميزة مش هتلاقيها في أي مكان تاني! الفيلا بتتكون من حديقة مساحتها 1500 متر، وبتشيل أكتر من 500 فرد. سعر الفرح هناك بيكون في حدود 20.000 جنيه. انما لو عايز تحجز فرحك هناك من غير بوفيه هتدفع 12.700 جنيه بس.

فيلا ريمبو للأفراح بالقاهرة الجديدة

الهرم

فيلا سندريلا: لو بتدور على فيلا للايجار للافراح بالهرم، الفيلا دي هتكون الاختيار الأمثل ليك، هتلاقيها في أول طريق سقارة ، بعد دائري المريوطية ب دقيقتين. فيلا السندريلا ليها ادارة متخصصة للأفراح والمناسبات، بتنظملك كل حاجة من الألف للياء. ده غير ان الحديقة هناك كبيرة وتسع من 50 – 2000 فرد! يعني مفيش أحلى من كدة. بس دلوقتي الناس بقت بتفضل فيلا الأهرامات الثلاثة أو البارتي هاوس كبديل ليها.

فيلا سندريلا للأفراح بالهرم

 

فيلا الأهرامات الثلاثة: ودي تعتبر من الاختيارات المفضلة للعرسان اللي عايزين يعملوا أفراح شاملة البوفيه وبأسعار معقولة لأن الفرح هناك بيكون في حدود 11.000 جنيه بس شامل الايجار.

فيلا الأهرامات الثلاثة للأفراح والمناسبات

فيلا الجوهري: مكانها جنب الأهرامات، ومجهزة بأرقى الديكورات، ويحيط بها شلالات رائعة وصخور صناعية وبحيرات ومساحات خضراء، وبأحسن الأسعار.

فيلا الجوهري للأفراح والمناسبات بالهرم

فيلا البشاري: ودي واحدة من أرقى وأفضل الاماكن للأفراح والمناسبات لكل اللي بيدور على ايجار فيلا للافراح بالمريوطية، وتسع 500 فرد. تأجير الفيلا لوحده بيكون في حدود 11.000 جنيه. أما بالنسبة للأفراح فالموضوع هناك بيكون مختلف تماما لأنه هيحددلك السعر حسب احتياجات العريس والعروسة، لكن الفرح الكويس هناك بيكون في حدود 40.000 – 50.000 جنيه.

فيلا البشاري للأفراح والمناسبات

فيلا أوتار: الفيلا دي بتجمع ما بين الجمال والأناقة، وبتقدم خدمات مميزة للعريس والعروسة من ديكورات فخمة وتنسيق رائع للأضواء، فالجو كله بيكون قمة في السحر والجمال، ومكانها في المريوطية. بالنسبة للأسعار فهي بتختلف حسب الباكيدج اللي بيختارها العروسين وبتبدأ من 11.000 جنيه شامل باتيه وميني بيتزا لكن الست منيو بيكون في حدود 14.000 جنيه والبوفيه بيكون في حدود 17.500 جنيه.

فيلا أوتار الهرم

فيلا سلطانة: مش هنتكلم كتير عن شياكة وجمال المكان، وهو يعتبر بشكل عام من أحلى أماكن الأفراح في المريوطية الهرم. السعر بيبدأ من 8000 جنيه مصري وبالبوفيه بيوصل ل 15.000 جنيه.   

فيلا سلطانة للأفراح بالمريوطية

فيلا ريحانة: ودي من الفيلات المميزة في المريوطية، فيها حديقة كبيرة وحواليها أشجار كتير علشان تسمتع انت وعروستك بالفخامة وجمال الطبيعة في نفس الوقت.

فيلا ريحانة للأفراح بالهرم

فيلا بلوبيري: موجودة في أول طريق سقارة، وبتتميز بالوسع وكثرة أشجار النخيل حواليها، دة غير ان فيها حمام سباحة كبير وديكورا بسيط ومميز.

فيلا بلوبيري للأفراح والمناسبات بالهرم

فيلا الحرملك للافراح: الفيلا دي موجودة على طريق سقارة السياحي وبتتميز بالأناقة والفخامة والذوق الرفيع، فيها جنينة كبيرة وبتشيل 500 فرد. ايجار المكان بيكون في حدود 7000 جنيه.

حدائق الأهرام

فيلا براح: موجودة في حدائق الأهرام، وتسع 500 فرد.

فيلا بارتى هاوس للافراح: مكانها في ميدان الرماية أمام فندق بيراميدز، وبتقدملك انت وعريسك كل الخدمات اللي ممكن تحتاجوها، زي البوفيه والدانس فلور والدي جي والكوشة وورد طبيعي للعروسة…إلخ، ده غير أنه بيكون في عروض مذهلة للعرسان كل فترة. اسعار الأفراح هناك بتتراوح من 4500 – 5500 جنيه.

فيلا بارتي هاوس بالرماية

فيلا الرماية: ودي من الفيلات الجديدة بشكل عام، وبتتميز بأنها واسعة وفخمة، وليها ديكور أنيق ومميز، وبتشيل 300 فرد.

المنصورية

فيلا لاجونا: الفيلا دي مكانها على طريق المنصورية، بعيد عن الدوشة والزحمة، وتسع من 300 – 500 فرد.

فيلا لاجونا للأفراح والمناسباتفيلا حسن فهمي المنصورية

فيلا حسن فهمي المنصورية

الشروق

فيلا دي فيرد: الفيلا دي قريبة من منطقة الشروق 2، وبتشيل من 300 – 500 فرد.

منيل شيحة 

فيلا اندراوس: ودي من أكتر الفيلات المميزة لأنها بتطل على النيل علطول. الفرق بينها وبين وأي فيلا تانية ان صاحبها بيديك المكان بس. الفيلا بتشيل لغاية 2000 فرد وايجارها بيكون في حدود 25.000 جنيه.

الاسكندرية

كينج مريوط: لو ميزانيتك كبيرة شوية وبتدور على فلل للايجار للافراح بالاسكندرية في مكان فخم، يبقى فيلات كينج مريوط القديمة هتكون الاختيار الأمثل ليك. الفلل هناك بتكون على شكل حرف يو، دة غير انها واسعة وبتشيل 800 فرد. ايجار المكان بيكون في حدود 15.000 جنيه. 

المعمورة الشاطئ: لو بتدور على فلل للافراح بالاسكندرية بأسعار أقل، يبقا المعمورة الشاطئ هتكون أحسن اختيار ليك. الفيلات هناك بتكون مساحتها صغيرة شوية وبيكون ليها حديقة وبوابة خاصة، وبتشيل من 100 – 150 فرد. أما بالنسبة للأسعار فهي بتكون في حدود 1000 – 2000 جنيه. 

اقرأ المزيد عن: ,