ليه أسكن في كومباوند “كابيتال جاردنز”؟

شركة بالم هيلز للتعمير بتعمل مشروع سكني جديد وهو كومباوند ” كابيتال جاردنز“، الكومباند مكانه في مدينة المستقبل قدام بوابة الشروق 2. المكان قريب جدًا من  القاهرة الجديدة ومصر الجديدة نص ساعة وتبقى هناك.

المميزات:

  • الموقع:

اللي بيميز مدينة المستقبل إنها عبارة عن مجموعة من الكومباوندات بس! يعني هتحافظ على مستوى عالي من المعيشة ليك ولأولادك، يعني ايه؟ يعني مفيش أي إحتمال أن أنت مثلًا تشتري شقة في كومباوند وتلاقي في المكان اللي جنبك طالع عمارات عشوائية تبوظ شكل المكان كله.

كابيتال جاردنز بالم هيلز المستقبل

  • البنية الداخلية للكومباوند:

اللي بيميز كومباوند “كابيتال جاردنز” أو مشروعات بالم هيلز السكنية عمومًا أنها دايمًا جانب الطبيعة فيها بيبقى غالب على معظم مساحة الكومباوند: يعني جناين ومساحات خضراء ومناظر طبيعية وممرات للمشي وبحيرات صناعية زي مثلًا: كومباوند Golf views و Golf Extension وPalm hills 6 October. وده لأنهم بيهتموا بالجانب النفسي للسكًان إزاي؟

هم عارفين أن طول اليوم أنت في الشغل وزحمة المواصلات والدوشة والطلبات! وعاوز لما تروح تسترخى وتبعد عن كل ده. وده الهدف الأساسي في بالم هيلز أن أنت ترجع تعيش في مجتمع هادي وصحي بعيد عن دوشة الحياة برة.

ده مش معناه أن الكومباوند مفيهوش أي خدمات؟ لأ في أماكن مخصصة للأطفال وفي مراكزخدمية أساسية ليك أنت وعيلتك بس في أماكن مخصوصة بعيد عن المباني السكنية.

شقق في بالم هيلز كابيتال جاردنز

  • الوحدات السكنية:
  • كومباوند “كابيتال جاردنز” هيبقى عبارة عن عمارات سكنية فقط مكونة من 3 أو 5 أدوار بس! وهيبقى فيه وحدات سكنية متنوعة بين الشقق والدوبلكس.

من المميزات أن فيه مساحات مختلفة للشقق علشان تناسب كل الناس: 145 م² و165 م² و190 م² و210 م² و250 م² و260 م². كل دور هيبقى فيه 3 أو 4 شقق.

شقة للبيع في بالم هيلز

  • الاستلام والدفع:

أنك تشتري دلوقتي في “كابيتال جاردنز” بالم هيلز، من أسهل وأذكى الاستثمارات اللي ممكن تعملها. ليه؟

أولًا: بتدفع 20% من المبلغ الكلي وبتقسط 80% على 7 سنين – 10% مقدم و10% عند توقيع العقد -.

وفيه 5%صيانة .

ثانيًا: سعر المتر يتراوح ما بين 7000 ل 7500  جنيه. يعني أرخص سعر للمتر في المنطقة دي.

ثالثًا: المكان لسة جديد وكل المشاريع فيه تحت إنشاء، وفي شركات وجهات استثمار جديد بدأو يأسسوا لمشروعاتهم هناك. يعني ممكن كمان كام سنة سعر المتر في المنطقة دي يوصل الضعف.

اعرف تفاصيل أكتر عن الكومباوند واحجز شقتك دلوقتي.

 

المدونة صممت لغايات تثقيفية فقط، وتهدف إلى تأمين معلومات عامة وفهم عام لمحتواها بما في ذلك القوانين والأنظمة المشار إليها؛ وليس لتأمين نصيحة قانونية دقيقة. لا يجب استخدام المدونة كبديل عن نصيحة خبير مختص ومؤهل.