تعرف مسلسلات رمضان 2017 اتصورت فين؟

من الحاجات اللي لفتت نطرنا السنة دي أن مسلسلات رمضان كان معظمها متصورة في أماكن جديدة وحقيقية برة الاستوديوهات؛ وناس كتير كانت عاوزة تعرف المسلسلات دي اتصورت فين؛ فين الفيلا بتاعت إقبال وبناتها، وفين بيت أمينة وبيت ليل عبد السلام…إلخ. علشان كده جمعنالكم أهم الكمبوندات اللي اتصورت فيها مسلسلات رمضان السنة دي.

  • لا تطفئ الشمس:

بطولة: ميرفت أمين وأمينة خليل ومحمد ممدوح وريهام عبد الغفور

ودة من أكتر المسلسلات اللي حققت نسبة مشاهدة عالية في رمضان. المسلسل اتصور في بالم هيلز قطامية وده واحد من أهم وأحلى الكمبوندات الموجودة في القاهرة الجديدة، مساحته حوالي 1 مليون متر مربع بيتميز بالتصميم الرائع للوحدات السكنية فيه اللي بتتنوع ما بين فلل وتوين هاوس وتاون هاوس وشقق بتطل على أجمل المناظر الطبيعية والمساحات الخضراء بأسعار بتكون في حدود 16,000 جنيه للمتر المربع. الكمبوند بيتوفر فيه كل المراكز الخدمية اللي ممكن تحتاجها زي حمامات السباحة والجيم ومطاعم ومراكز خدمية ومناطق ترفيهية.

لا تطفئ الشمس

  • حلاوة الدنيا:

بطولة: هند صبري وظافر العابدين

تم تصوير مسلسل حلاوة الدنيا لظافر العابدين وهند صبري في كمبوند “ماونتن فيو”، وده من أشهر الكمبوندات الموجودة في التجمع الخامس، ماونتن فيو عملت كذا مشروع زي ماونتن فيو هايد بارك وماونتن فيو اي سيتي التجمع وماونتن فيو اي ستي 6 اكتوبر. الكمبوند بيتميز بتنوع الوحدات السكنية فيه ما بين فيلات وتوين هاوس وتاون هاوس واي فيلا ودوبلكس وروف وشقق – بأسعار تبدأ من حوالي 17,000 جنيه للمتر المربع.

حلاوة الدنيا

  • ظل الرئيس:

بطولة: ياسر جلال وهنا شيحة

اتصور في كمبوند أب تاون كايرو، وده من أجمل واشهر المجمعات السكنية الموجودة في مصر وبيتميز بموقعه الاستراتيجي على هضبة المقطم، مساحته حوالي 5.4  مليون متر مربع وعلى ارتفاع 200 متر من سطح البحر. الكمبوند في وحدات سكنية بتتنوع ما بين فيلات وتاون هاوس وشقق واستوديوهات بمساحات تبدأ من 17,800 جنيه للمتر.

بالنسبة للشقق و22,150 متر بالنسبة للفيلات. وبيحتوي المشروع على كل الخدمات اللي ممكن تحلم بيها زي ملاعب الجولف ونوادي السبا ومجمع للأعمال ومركز للتسوق وعدد من المرافق الترفيهية والرياضية المتكاملة.

ظل الرئيس

  • طاقة نور:

بطولة: هاني سلامة

اتصور كمبوند “بريف غرين افرست” وده من المشاريع الحديثة التابعة لشركة افرست بلاس العقارية، موجود على امتداد شارع التسعين الجنوبي عند تقاطع شارع التسعين مع محور محمد نجيب أمام هايد بارك وعلى بعد 5 دقائق بس من الجامعة الأمريكية. المشروع مساحته 15 فدان وبيحتوي على 800 وحدة سكنية بمساحات تتراوح بين 150 – 250 متر، وبتتميز بالخصوصية والتصميم العصري. أما بالنسبة للأسعار فهي بتبدأ من 6600 جنيه للمتر. المشروع بيضم كل الخدمات اللي ممكن تحتاجلها زي حمامات السباحة والملاعب والمجمعات التجارية وحضانة ومركز صحي ورياضي، دة غير خدمات الأمن والحراسة الدائمة

طاقة نور

  • ريح المدام:

بطولة: أحمد فهمي وأكرم حسني ومي عمر

اتصور في ماونتن فيو هايد بارك الموجود في شارع التسعين بالتجمع الخامس. الكمبوند تم بناءه على مساحة 200 فدان وبيطل على نادي الجزيرة وحديقة هايد بارك. الكمبوند بيتميز بتنوع الوحدات السكنية فيه ما بين فلل وتوين هاوس وأي فيلا وبنتهاوس وشقق سكنية بتصميمات مميزة من الطراز الأمريكي. سعر المتر بيبدأ من  12,000 جنيه

ريح المدام